Pepco ostrzega przed fałszywymi konkursami

i

Autor: ESKA INFO Szczecin Pepco ostrzega przed fałszywymi konkursami

Oszuści podszywają się pod znaną sieć sklepów! Fałszywe konkursy mogą Cię drogo kosztować!

2018-11-15 11:50

Obiecują atrakcyjne nagrody w postaci darmowych zakupów bez limitu w zamian za udostępnienie wpisu na Facebooku. Chętnych nie brakuje, a "łańcuszek" rozchodzi się po sieci z prędkością błyskawicy. W końcu okazuje się jednak, że to zwykłe oszustwo. W ostatnim czasie plagą na podlaskich grupach stały się wpisy, dotyczące świątecznej promocji dla klientów sieci Pepco.

"Miło nam poinformować, że w związku z tegorocznymi nadchodzącymi świętami postanowiliśmy założyć fanpage i ogłosić konkurs. Z tej okazji wylosujemy 50 osób, które będą mogły napełnić koszyk w naszym sklepie w pełni za darmo! Bez limitu kwoty!!!" - czytamy w poście opublikowanym na stronie "Pepco - Magia Świąt 2018". Brzmi zachęcająco, zwłaszcza, że wszystko wygląda bardzo wiarygodnie. Fanpage został opatrzony logiem firmy, kilkoma informacjami o bieżących promocjach... i "konkursem". Żeby wygrać, trzeba udostępnić wpis, zachęcić innych do udziału i polubić fanpage. Internauci, łasi na darmowe zakupy, chętnie udostępniają wpis, oznaczają swoich znajomych w komentarzach, a tak naprawdę... cała akcja jest jednym wielkim oszustwem! Okazuje się bowiem, że kolejnym krokiem jest wysłanie SMS-a. Nagrody nie ma, a "laureat" ponosi niemałe koszty.

Zobacz także: Świąteczne ciężarówki Coca-Coli pojawią się w Podlaskiem? [TRASA 2018, MIASTA]​

Udostępnione wpisy z "promocją" w ostatnich dniach dosłownie zasypały Facebook, zarówno na prywatnych profilach użytkowników, jak i na popularnych grupach, gdzie administratorzy wręcz nie nadążają z ich usuwaniem. Pomimo licznych ostrzeżeń, "łańcuszek" rozprzestrzenia się z zawrotną prędkością.

Pepco dementuje

Cała akcja nie ma jednak nic wspólnego ze znaną siecią handlową. Przedstawiciele Pepco stanowczo dementują wszelkie informacje o "konkursach".

- Fałszywe konkursy niestety pojawiają się na Facebooku od kilku lat, ze szczególnym natężeniem w okresie przedświątecznym, i związane są z niemal wszystkimi znanymi markami - informuje Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej Pepco Poland. - My naszym klientom i fanom regularnie przypominamy, że jedyny oficjalny profil PEPCO to Facebook.com/PEPCOpl. Tylko tutaj dostępne są informacje o konkursach prowadzonych lub wspieranych przez PEPCO, udział w nich zawsze jest też bezpłatny. W przypadkach gdy otrzymujemy informacje o fałszywych profilach podejmujemy odpowiednie kroki mające na celu ich jak najszybszą likwidację - ostrzegamy fanów na naszym profilu oraz przekazujemy sprawę zarówno do administratora portalu jak i do organów policyjnych.


Nie tylko Pepco...

Oszuści podszywają się pod różne znane marki. Jakiś czas temu głośno było o fałszywych konkursach, organizowanych rzekomo przez sieci Lidl i Biedronka. Teraz internetowi przestępcy wzięli na celownik sieć Pepco. Warto więc zwracać uwagę na to, co udostępniamy na Facebooku, by nie paść ofiarą oszustów, ani też nie narazić na straty swoich znajomych.

Zobacz TO WIDEO: