Wykonywanie identycznych czynności
Aplikowanie, rozmowa telefoniczna, rozmowa rekrutacyjna, informacja zwrotna. Niemal większość prób podjęcia pracy wygląda identycznie. Dlatego po pewnym czasie utrzymanie początkowego entuzjazmu i energii może być wyjątkowo trudne, zwłaszcza po wielu porażkach rekrutacyjnych. Szczególnie irytujące jest nie tylko uczestniczenie w będących nie do odróżnienia procesach, ale również zbliżone procedury, których jesteśmy świadkami.
Brak rezultatów
Brak rezultatów z brania udziału w procesach rekrutacyjnych to jeden z najbardziej frustrujących elementów poszukiwań pracy. W perspektywie długofalowej prowadzi do pogorszenia nie tylko naszego stanu psychicznego, ale i zdrowia. Jest to dotkliwe tym bardziej, im częściej nie dostajemy informacji zwrotnych bądź firmy nie udzielają nam należytego feedbacku. Skutkuje to niemal żadnym doświadczeniem, gdyż tak naprawdę nie wiemy, nad czym pracować podczas kolejnych rozmów i aplikacji.
Rozciągnięcie w czasie
Im dłużej trwają poszukiwania pracy, tym stają się coraz bardziej męczące. Entuzjazm w pierwszych tygodniach prędko znika i zostaje zastąpiony przez stagnację, której produktem ubocznym są frustracje i zmiany emocjonalne. Długie poszukiwania pracy odbijają się nie tylko na naszym zdrowiu i samopoczuciu, ale również na naszych bliskich. Szczególnie denerwujące są sytuacje, w których nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu z rekruterami.
Brak stabilizacji życiowej
Brak pracy oznacza brak płynności finansowej, a tym samym stabilizacji życiowej. Myśl o możliwości utraty m.in. dachu nad głową sprawia, iż poszukiwania zatrudnienia stają się nie do wytrzymania, zwłaszcza pod kątem psychicznym. W dłuższej perspektywie tego typu sytuacje mogą prowadzić do zatrudnienia w przypadkowej pracy bądź wykonywanie nisko płatnych czynności dużo poniżej naszych kwalifikacji.
Podobieństwo ofertowe
Przeglądając oferty pracy np. na Pracuj.pl po pewnym czasie możemy zdać sobie sprawę, iż tak naprawdę rynek pracy, a konkretniej proces rekrutacyjny nie jest niczym kreatywnym i z reguły wygląda tak samo. Powoduje to frustracje, gdyż w naszych wyobrażeniach oferty pracy powinny być wizytówką firmy, a nie zunifikowanym szablonem.
Artykuł sponsorowany