Oszuści nadal oszukują "na BLIK-a"! Na Podlasiu podszywali się pod szwagra i prosili o pieniądze. 20-latka się nabrała
Oszuści wciąż wynajdują nowe metody na wyłudzanie pieniędzy. Wykorzystują to, że nie wszyscy jeszcze słyszeli nawet o metodzie "na wnuczka". Nie tylko seniorzy powinni być uczulani na to, by z dystansem traktować wszelkie prośby o pieniądze, których nie słyszymy osobiście, tylko przez telefon lub przez wiadomości internetowe czy SMS. Teraz naciągacze wynaleźli jeszcze inny sposób na nabieranie i okradanie Polaków. Jeśli dostaniecie wiadomość na telefon od swojego szwagra, który prosi o szybką pomoc z płatnością, to powinna zapalić się Wam czerwona lampka. Oszuści włamują się na konta w portalach społecznościowych i podszywając się pod członków rodziny wyłudzają pieniądze. Byli "wnuczkowie", teraz przyszła kolej na fałszywego szwagra. Jego ofiarą padła nie seniorka, a 20-latka z powiatu kolneńskiego. Na konto jej szwagra w mediach społecznościowych włamali się oszuści, a potem podszywali się pod niego i prosili 20-latkę o pilną "pomoc" polegającą na pożyczenie pieniędzy BLIK-iem.
"Mąż siostry tłumaczył, że "ma problem z aplikacją bankową, która uległa awarii""
"Mąż siostry tłumaczył, że "ma problem z aplikacją bankową, która uległa awarii". 20-latka, bez żadnego namysłu przesłała mu kod BLIK na kwotę 800 złotych. Po tym oszust podziękował i poprosił o kolejne 800 złotych, jednak kobieta nie wysłała mu już kolejnego kodu, tłumacząc, że nie ma więcej pieniędzy na koncie. Zaproponowała, że kolejne może mu pożyczyć w gotówce" - piszą podlascy policjanci. Na szczęście kolejna pożyczka nie doszła do skutku, bo wkrótce do oszukanej kobiety zadzwoniła jej siostra i poinformowała ją, że ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej męża i wysyła wiadomości, prosząc o pieniądze.
"Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę"
Co robić, by nie stać się kolejną ofiarą naciągaczy? "Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem. Pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne. Dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej" - radzą mundurowi.
![Super Express Google News](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-AdoB-4fwi-WKnx_super-express-google-news-664x442-nocrop.jpg)