Tramwaje w Białymstoku? Instytut Sobieskiego przygotował raport. Tak mogłaby wyglądać linia tramwajowa w naszym mieście [ZDJĘCIA]

2019-03-12 10:50

"Tramwaj to nie tylko środek transportu. To także – a może przede wszystkim – narzędzie szeroko pojętej odnowy urbanistycznej" - czytamy w raporcie przygotowanym przez dr Łukasza Zaborowskiego. Naukowiec stworzył autorską wizję sieci tramwajowej w Białymstoku.

Instytut Sobieskiego wydał opracowanie pod tytułem „Tramwaj dla polskich miast”. Raport, którego autorem jest dr Łukasz Zaborowski, to zbiór wskazań, jak współcześnie projektuje się systemy
tramwajowe. Szczegółowo przedstawia zalety tramwaju jako środka transportu oraz narzędzia odnowy urbanistycznej. Całość dopełniają autorskie wizje nowych sieci tramwajowych dla pięciu dużych miast polskich: Bielska-Białej, Kielc, Radomia, Tarnowa i.. Białegostoku.

>>>ZOBACZ ZDJĘCIA<<<

Raport zawiera szczegółowe informacje na temat proponowanej sieci tramwajowej. Instytut pokazał nawet mapy, gdzie mogłyby przebiegać linie tramwajowe. Myślicie, że tramwaje sprawdziłyby się w Białymstoku? Piszcie, co o tym sądzicie w komentarzach pod postem na naszym fanpage'u. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia mapek. Całkowita długość takiej miejskiej sieci tramwajowej (bez tras prowadzących po sieci kolejowej) wynosi około 25 km. Liczba przystanków poza siecią kolejową: 45.

Czytaj także: Porwanie w Białymstoku: Natalia i jej córka Amelka odnalezione. Policja zatrzymała porywaczy. "Czuli się osaczeni" [ZDJĘCIA, WIDEO, AUDIO]

Instytut Sobieskiego opowiada się za wprowadzeniem ogólnokrajowego programu rządowego polegającego na systemowym współfinansowaniu inwestycji samorządowych w linie tramwajowe i obsługujący je tabor.

- Wprowadzenie tramwaju jest przyczynkiem do wszechstronnej odnowy urbanistycznej – we Francji określanej jako przebudowa „od pierzei do pierzei” - informuje Instytut Sobieskiego. - W otoczeniu linii pojawia się elegancka przestrzeń publiczna, mała architektura, zieleń. Tramwaj działa centro-twórczo. Przez zwiększenie dostępności i zmianę wizerunku przyczynia się do ożywienia śródmieścia. Więcej ludzi, więcej pieszych to więcej bywalców śródmiejskich placówek handlu i rozrywki. Wzdłuż całej trasy zwiększa się wartość nieruchomości i ruch budowlany. To efekt analogiczny do metra w mieście wielkim.

Zobacz także: Trasa Niepodległości 2019. Zakończenie budowy coraz bliżej. Są już znaki drogowe [ZDJĘCIA]

Wydawcą raportu jest Instytut Sobieskiego, czołowy polski think-tank założony w 2005 roku w Warszawie. Proponuje rozwiązania, które pozwolą Polsce stać się silnym i sprawny m państwem
gwarantującym swobodę gospodarczą oraz zapewniającym zachowanie równowagi pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością obywatelską. Autorem opracowania jest dr Łukasz Zaborowski, ekspert Instytutu w dziedzinie transportu i rozwoju regionalnego, pracownik biura planistycznego w Radomiu i wykładowca akademicki w Krakowie. Naukowo zajmuje się strukturą terytorialno - administracyjną kraju, zawodowo - wsparciem regionów kryzysowych i planowaniem transportu publicznego.

Polecamy także:

TOP 10. Co Was wkurza w Białymstoku? [ZDJĘCIA]

TOP 10. Czego brakuje w Białymstoku? Internauci: Lotniska! [ZDJĘCIA]

Darmowa komunikacja miejska dla bezrobotnych w Białymstoku? Internauci komentują: "To jest dyskryminacja ludzi pracujących" [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Kierowca Ubera pobity, bo nie chciał włączyć disco-polo