W środę, 27 grudnia PKP PLK podpisało umowę na opracowanie dokumentacji modernizacji trasy Białystok – Ełk z firmą MGGP S.A. Inwestycja będzie dofinansowana z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Modernizacja obejmie przede wszystkim dobudowę drugiego toru i remont obecnego wraz z wymianą sieci trakcyjnej. Remontu doczeka się również osiem stacji na trasie: Białystok Starosielce, Knyszyn, Mońki, Osowiec, Grajewo, Prostki, Ełk Towarowy i Ełk.
>>>Większe opłaty za korzystanie z parkingu przy białostockich szpitalach [SZCZEGÓŁY]
Zwiększony zostanie również standard na pozostałych 11 przystankach na trasie: Białystok Bacieczki, Fasty, Dobrzyniewo Duże, Borsukówka, Zastocze, Czechowizna, Goniądz, Podlasek, Ruda, Lipińskie Małe i Ełk Szyba Wschód. Perony zostaną przystosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Pojawią się m.in. kładki wyposażone w windy, nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne.
Po zmodernizowaniu linii Białystok – Ełk pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Dzięki drugiemu torowi zwiększą się możliwości trasy, m.in. będzie mogło jeździć więcej pociągów. Projekt ma być gotowy w IV kwartale 2019 roku. Szacowany koszt całej inwestycji, razem z pracami budowlanymi, to około 1,7 miliarda złotych.