„Pokaż mi swoje CV, a powiem ci, kim jesteś.” – takie zdanie może wypowiedzieć każdy rekruter. W opinii ekspertów Pracuj.pl analiza dokumentu pozwala „wyczytać” pewne cechy, których kandydat nie ujawnia w sposób bezpośredni. Chodzi m.in. o lenistwo czy zarozumiałość.
Warto włożyć wysiłek w tworzenie CV, jeśli zależy nam na pozytywnym wyniku rekrutacji. W przeciwnym razie wprawne oko rekrutera dostrzeże w nas, takie cechy jak:
1. Brak zdecydowania
Przebieg dotychczasowej kariery zawodowej może świadczyć np. o tym, że dotychczas nie odkryliśmy, w którym kierunku chcielibyśmy się rozwijać. Przyjęcie takiego pracownika może być równoznaczne z jego szybką utratą. Pracodawca nie ma pewności, że nie zrezygnujemy natychmiast po zakończeniu szkolenia.
2. Lenistwo
Liczne błędy, niechlujna forma i ograniczona treść – wystarczy spojrzeć na dokument, aby wiedzieć, że nie jesteśmy tytanami pracy. Jeśli chcemy otrzymać szansę na rozwój w danej firmie, powinniśmy włożyć wysiłek w przygotowanie się do rekrutacji. W przypadku, kiedy tego nie zrobimy, nie dołączymy do grona pracowników.
3. Brak staranności
Literówki i niewystarczająca edycja tekstu pokazują, że nawet jeśli włożyliśmy wysiłek w tworzenie CV, nie wykorzystaliśmy maksimum swoich możliwości. Prezentowanie takich zachowań przed rozpoczęciem pracy nie rokuje dobrze na przyszłość.
4. Brak wytrwałości
Analizując nasze doświadczenia, rekruter może odkryć również, że szybko się poddajemy. Krótkotrwałe okresy zatrudnienia w licznych miejscach świadczą o tym wymownie. Aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie ciekawej pracy, warto dokładnie analizować swoje wybory i wyciągać wnioski z nietrafnych posunięć.
5. Niepoważny stosunek do pracy
Zbyt mało oficjalna forma dokumentu to kolejny czynnik, który świadczy o tym, w jaki sposób podchodzimy do obowiązków. Pewna ekstrawagancja w tym zakresie jest mile widziana w zawodach wymagających szczególnej kreatywności, ale mimo wszystko warto zachować umiar.
6. Brak osiągnięć
Nasz życiorys powinien wyróżniać się głównie ze względu na treść. Forma jest istotna, ale ma znacznie mniejsze znaczenie. Umiejętność zachowania odpowiednich proporcji wymownie o nas świadczy. Może mówić np. o tym, że staramy się zatuszować brak sukcesów zawodowych.
7. Zarozumiałość
Cechą, która odstrasza potencjalnych pracodawców, jest również brak pokory. Może o nim świadczyć m.in. przewaga przymiotników w stopniu najwyższym, np. najbardziej utalentowany, najskuteczniejszy, najefektywniejszy itd. Przejawem zarozumialstwa jest także opisywanie w życiorysie sukcesów, które nie mają znaczenia w odniesieniu do konkretnej oferty.
Praca, jaką wykonujemy, wymaga odpowiednich cech i kwalifikacji. Nie wystarczy jednak, że zaprezentujemy je w życiorysie. Aby być rzetelnymi pracownikami, powinniśmy posiadać je w rzeczywistości. Warto doskonalić swój charakter niezależnie od tego, na jakim etapie kariery się znajdujemy. W przeciwnym razie nie będziemy wykonywać swoich obowiązków z pasją i oddaniem, co może prowadzić do wypalenia zawodowego.
Artykuł sponsorowany