Prace przy budowie węzła Porosły rozpoczęły się na początku 2019 roku. W ramach tej inwestycji powstaną dwupoziomowe skrzyżowania, rozjazdy, wiadukt nad torami, zostanie przebudowany odcinek al. Jana Pawła II. Ponadto powstaną drogi serwisowe, wiadukty i inne elementy infrastruktury drogowej, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, chodniki i oświetlenie. Przebudowany zostanie również 800-metrowy odcinek ul. Gen. F. Kleeberga. Dzięki temu S8 połączy się z trasą generalską. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2020 r. Koszt wynosi ponad 239,4 mln zł. Jak poinformowali urzędnicy, obecnie stan zaawansowania robót wynosi ponad 57%.
Czytaj także: Białystok: Dramat na osiedlu. Mężczyzna skoczył z wieżowca. Czy to było samobójstwo? [ZDJĘCIA]
W skład projektu wchodzi też budowa skrzyżowania al. Jana Pawła II i ul. Narodowych Sił Zbrojnych. Roboty budowlane na tej inwestycji już się zakończyły. Wartość całego projektu, obejmującego obydwie inwestycje, wynosi ponad 310,4 mln zł.
Miasto Białystok otrzymało dodatkową dotację na budowę węzła Porosły. Chodzi o ponad 47,1 mln zł.
– To dla nas bardzo znacząca pomoc, bo węzeł Porosły to jedna z najdroższych i największych drogowych inwestycji prowadzonych dotychczas przez miasto – powiedział prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Jest to także inwestycja niezwykle potrzebna i oczekiwana przez wszystkich, którzy podróżują w kierunku Warszawy lub stamtąd przyjeżdżają do Białegostoku, bo dzięki niej na skrzyżowaniu ekspresowej ósemki, drogi wojewódzkiej, powiatowej i gminnej powstanie bezkolizyjny węzeł drogowy.
Dofinansowanie może być jeszcze większe.
– To dopiero pierwszy etap dodatkowej dotacji na węzeł Porosły. Planujemy zwiększenie poziomu dofinansowania tego projektu do maksymalnego – czyli wynoszącego 85 procent. To oznacza kolejne 33 miliony złotych dla miasta Białystok na tę inwestycję – powiedział Artur Soboń, wiceminister inwestycji i rozwoju Artur Soboń.