Gigantyczna strata sportowego giganta. Sprzedaż spadła o 35 procent

2020-08-06 14:42 Karolina Januszek
fundusze unijne pieniadze euro firmy
Autor: Getty Images Ze wsparcia płynności będzie można sfinansować pensje pracowników, opłacić czynsz za wynajem lokalu, uregulować zaległe należności wobec kontrahentów. To są najpilniejsze potrzeby małych i średnich firm, które decydują o ich przetrwaniu

Kryzys ekonomiczny wywołany przed epidemię koronawirusa dotyka praktyczne wszystkie gałęzie gospodarki. Straty notują zarówno mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa, jak i światowi giganci. Strata operacyjna kultowej marki Adidas w drugim kwartale 2020 roku była większa niż szacowano, a sprzedaż spadła o 35 proc. w stosunku rok do roku.

Sprzedaż produktów oferowanych przez markę Adidas spadła o 35 proc., w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku i wyniosła 3,579 mld euro. Analitycy światowego giganta odzieży sportowej w swoich prognozach byli bardziej pesymistyczni i szacowali ją na poziomie 3,3 mld euro.

Czytaj również: Poszedł do klubu go-go i stracił fortunę! ZOBACZ, jaki dostał rachunek za pikantną zabawę

Na spadek sprzedaży miało wpływ przede wszystkim zamykanie sklepów i galerii handlowych w państwach z całego świata. Fakt, że wyniósł on mniej niż zakładano Adidas zawdzięcza przede wszystkim rynkom z Europy i Ameryki Północnej gdzie dobrze rozwinięta jest sprzedaż online. To właśnie e-commerce napędzał wyniki światowego giganta podczas największego lockdownu.

Sprawdź także: Kredyt na mieszkanie przez internet! Banki ograniczają wydatki przez pandemię


Nowa wystawa w BWA w Kielcach

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.