Design: nowoczesność i naturalne materiały
Samochód ma wiele charakterystycznych dla marki akcentów stylistycznych, takich jak przednie reflektory z motywem a la młot Thora czy tylne lampy przywodzące na myśl model V90. Nowa platforma SPA dała stylistom dużą swobodę w kształtowaniu karoserii, co ułatwiło im nadanie jej pięknych proporcji.
Wnętrze kabiny przywodzi na myśl najnowsze, większe modele Volvo. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu centralnego ekranu dotykowego, a jakość wykończenia wnętrza i ich stylizacja stała się dla konkurentów sporym wyzwaniem. Do wykończenia użyto wyłącznie naturalnych materiałów - skóry, drewna i metalu. Prawdziwym smaczkiem jest dekoracyjna listwa biegnąca od zegarów, przez środek kokpitu, aż do kratki wentylacyjnej pasażera. Wykonano ją z jednego litego kawałka matowego drewna.
Większe, lżejsze, pojemniejsze
Długość nadwozia nowego Volvo XC60 wynosi 468,8 cm. To wartość o 4,4 cm większa w porównaniu do poprzedniego modelu. Rozstaw osi urósł o 9 cm. Dzięki temu udało się wygospodarować znacznie więcej miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy. Pod jej siedziskiem umieszczono schowek na tablet.
Szerokość nowego SUV-a pozostała praktycznie bez zmian (211,7 cm - licząc z lusterkami). Samochód jest niższy od poprzednika o ok. 5 cm i mierzy ok. 166 cm. Ta wartość różni się o kilka milimetrów w zależności od wersji.
Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), a przy zawieszeniu pneumatycznym - 21 cm. Ten opcjonalny element pozwala zwiększyć prześwit zawieszenia w trybie off-road do 25 cm.
Pojemność bagażnika urosła do 505 litrów (wcześniej 493 l). Dodatkowe schowki w bagażniku mają pojemność 50 litrów. W Polsce XC60 jest dostępne z obręczami kół o średnicy od 18 do 22 cali. Mimo, że samochód jest znacznie większy od poprzednika, udało się zmniejszyć jego wagę średnio o ok. 90 kg.
Silniki i osiągi
Nowy model XC60 jest początkowo dostępny wyłącznie z mocniejszymi silnikami, napędem na cztery koła, z automatyczną skrzynią biegów i tylko z bogatymi wersjami wyposażenia.
Ciekawostką jest zastosowanie wielokrotnie nagradzanego napędu T8 Twin Engine. Jest to napęd hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 407 KM. Czas przyspieszenia do 100 km/h to zaledwie 5,3 sekundy.
Bezpieczeństwo: system City Safety
W nowym Volvo XC60 są dostępne wszelkie technologie bezpieczeństwa szwedzkiej marki. Większość z nich to wyposażenie standardowe. System City Safety reaguje przy różnicy prędkości pojazdów wynoszącej 60 km/h, a nie jak poprzednio 50 km/h. To zasługa nowego, bardziej wydajnego układu hamulcowego. City Safety podejmuje automatyczne hamowanie, jeśli wykryje ryzyko kolizji z pojazdem jadącym w tym samym kierunku. Reaguje także na ryzyko zderzenia czołowego przy skręcie w lewo na skrzyżowaniach.
System zareaguje w przypadku ryzyka zderzenia czołowego nie tylko na skrzyżowaniach, a w obliczu najbardziej krytycznych sytuacji, przejmie sterowanie samochodem i podejmie próbę ominięcia przeszkody. City Safety wykrywa także pieszych, rowerzystów i duże zwierzęta, w dzień jak i w nocy.
System BLIS, który dotąd ostrzegał o obecności innego pojazdu w martwym polu został sprzęgnięty z mechanizmem, który nie pozwoli nam zderzyć się z pojazdem poruszającym się sąsiednim pasem. W XC60 jest dostępny także Pilot Assist wspomagający jazdę na prostych odcinkach dróg. W modelach serii 90 jest on wyposażeniem standardowym, w XC60 - opcją.
System pokładowy i aplikacje
Na pokładzie Volvo XC60 znajdują się wszelkie udogodnienia multimedialne i connectivity. Na potrzeby tego modelu został zaktualizowany i usprawniony system Sensus. Nowością jest samoczynne, bezpłatne pobieranie przez pojazd aktualizacji map nawigacji. Jeśli pakiet aktualizacyjny nie przekracza 500 MB, wówczas kierowca nie musi odwiedzać serwisu. Samochód ściągnie sam potrzebne dane wykorzystując kartę SIM. XC60 jest dostępne z systemem Android Auto oraz Apple Car Play. Kierowca może korzystać z aplikacji Spotify, nie tylko na zasadzie sparowania telefonu z autem. Te aplikacje mogą być wgrane bezpośrednio do systemu samochodu, który jest widoczny jako odrębne urządzenie mobilne.
O doskonałe brzmienie zestawu audio w kabinie nowego SUV-a dba system Bowers&Wilkins, wykorzystujący 15 głośników. Aby samochód lepiej znosił wykorzystywanie wszystkich tych dobrodziejstw technologicznych, powiększono pojemność akumulatora.
Już w wersji Momentum, która jest dostępna od premiery rynkowej, znajdziemy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czujniki cofania, aluminiowe wykończenie wnętrza. O oświetlenie drogi dbają reflektory wykorzystujące technologię LED. Do dyspozycji pasażerów jest radio High Performance z wyświetlaczem o przekątnej 9 cali z Bluetooth i możliwością podłączenia do internetu. W standardzie dla tej wersji znajduje się również tempomat.
Więcej informacji o nowym Volvo XC60 można uzyskać w salonie dealerskim Nord Auto w Białymstoku:
al. Jana Pawła II 89
tel. 85 651 44 36
nordauto-bialystok.volvocars-partner.pl
Artykuł sponsorowany