Polecany artykuł:
Zmiany, które wprowadzono w regulaminie od 8 lipca, dotyczą przede wszystkim zakupu biletu bez gwarancji miejsca siedzącego czyli tzw. miejscówki. Jeżeli okaże się, że wszystkie miejscówki zostały wcześniej wykupione, a przewoźnik uzna, że pasażerów podróżujących na stojąco jest zbyt dużo i pociąg może odjechać przepełniony, wówczas sprzedaż biletów może zostać wstrzymana - zarówno w kasach biletowych, biletomatach jak i aplikacjach internetowych.
Decyzja będzie podejmowana indywidualnie dla każdego pociągu przez uprawnionych pracowników PKP - zależnie od sytuacji w pociągu. Oznacza to, że nadal będzie można kupić bilet bez możliwości skorzystania z miejsca siedzącego, jednak szanse na kupienie takiego biletu będą już mniejsze. Mówi o tym poniższy, nowy zapis w regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt w pociągach należących do PKP Intercity:
"Sprzedaż takich biletów w kasie biletowej, biletomacie, serwisie e-IC, systemie SkyCash, aplikacji IC Navigator oraz w Bilkom2, może być wstrzymana, o czym PKP Intercity każdorazowo informuje na stronie internetowej"
W takiej sytuacji pasażerom będą proponowane połączenia alternatywne. Dla najbardziej zdesperowanych pasażerów przygotowano też rozwiązanie "awaryjne". W przypadku braku możliwości kupna biletu w kasie, można poprosić sprzedawcę o specjalne potwierdzenie, że sprzedaż została wstrzymana. Z dokumentem należy udać się do konduktora, który może sprzedać bilet bez gwarancji miejsca do siedzenia. Pasażer nie będzie obciążony w tym przypadku opłatą pokładową.
Przewoźnik podkreśla, że wprowadzone rozwiązanie ma charakter pilotażowy i będzie stosowane w wyjątkowych sytuacjach. PKP Intercity zachęca również do zakupu biletów z wyprzedzeniem. Wówczas pasażerowie mają większe szanse na miejsce siedzące w pociągu, a także możliwość zakupu biletu w bardziej atrakcyjnej cenie.
>>> Stado żubrów w Puszczy Augustowskiej powiększyło się!
>>> 300 plus: Kiedy możemy NIE dostać pieniędzy?