Doświadczenie przekazane przez starszych członków zespołu oraz pomysły i zapał do pracy młodszych, pozwoliły na wdrożenie wielu innowacji w konstrukcji nowego bolidu CMS-06. Głównymi założeniami w projekcie było zmniejszenie masy pojazdu przy zachowaniu jego niezawodności.
Studenci wprowadzili wiele ulepszeń w pakiecie aerodynamicznym bolida. Zastosowali wyprofilowaną podłogę wykonaną z włókna węglowego z dyfuzorami, których zadaniem jest regulacja powietrza płynącego między podłogą samochodu a nawierzchnią. Wprowadzili 3-płatowe przednie oraz 4-płatowe tylne skrzydło, side pody i system redukcji oporu DRS (Drag reduction system). Podczas fazy projektowania powstał model całego auta w skali 1:3, wykonany w technologii druku 3D. Dzięki współpracy z Instytutem Lotnictwa w Warszawie model został przebadany w tunelu aerodynamicznym, aby sprawdzić przepływ powietrza i generowaną siłę oporu.
Masa auta to 185 kg, moc - 86 KM, przyspieszenie do 100 km/h osiąga w 3,2 sek. "Sercem" bolida jest silnik pochodzący z motocykla Honda CBR 600 RR modelu PC40. Po raz kolejny konstruktorzy zastosowali kompozytową konstrukcję samonośną wykonaną z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki "honeycomb" wraz z tylną ramą przestrzenną. Rozbudowany został system telemetrii oraz dostępu do danych w czasie rzeczywistym, który umożliwia monitorowanie parametrów pojazdu podczas jazdy oraz pozwala szybko zdiagnozować usterki. Nowością jest również zastosowanie układu wydechowego o zmiennej geometrii.
Tegoroczne plany startowe Cerber Motorsport:
Formula Student EAST 2019 - Tor Zalazone Węgry, Termin zawodów: 17-21 lipca.
Formula SAE Italy 2019 - zawody na torze Ricardo de'Melegari, Varano, Włochy, 24-28 lipca.
Formula Student Germany 2019 - Tor Hockenheim, 5-11 sierpnia.
Formula Student Czech Republic 2019 - na torze Autodrom Most, 12-17 sierpnia.