Pierwszy odcinek zapory elektronicznej gotowy. Jest tam ponad 300 kamer dzienno-nocnych i termowizyjnych.

i

Autor: Podlaski Oddział Straży Granicznej Pierwszy odcinek zapory elektronicznej gotowy. Jest tam ponad 300 kamer dzienno-nocnych i termowizyjnych.

Zapora na granicy z Białorusią

Pierwszy odcinek zapory elektronicznej gotowy. Jest tam ponad 300 kamer dzienno-nocnych i termowizyjnych

2022-11-17 11:15

Pierwszy odcinek zapory elektronicznej został już odebrany od wykonawcy. Chodzi o rejon Kuźnicy. Odcinek ma długości 21 km. Jest tam m.in. ponad 300 kamer dzienno-nocnych i termowizyjnych.

Z danych Straży Granicznej wynika, że od początku listopada zanotowano w sumie ponad 1,3 tys. prób nielegalnego przekroczenia granicy z Białorusi do Polski. W październiku było takich prób ponad 2,5 tys. W sumie od początku roku było to ponad 13,1 tys. prób. Trwa budowa tzw. zapory elektronicznej, która ma być uzupełnieniem stalowego ogrodzenia, zbudowanego na 186 kilometrach granicy lądowej z Białorusią. Bariera elektroniczna, która ma mieć 202 km, obejmie również odcinki, gdzie stalowego ogrodzenia nie ma, np. graniczne rzeki. Kilka dni temu SG poinformowała, że pierwszy odcinek zapory elektronicznej został już odebrany od wykonawcy. To odcinek o długości 21 km koło Kuźnicy, jest tam m.in. ponad 300 kamer dzienno-nocnych i termowizyjnych. Nagrania będą śledzić pracownicy Centrum Nadzoru w Białymstoku.

- Wczoraj (tj. 14 listopada - przyp. red.) odebraliśmy pierwszy odcinek tej bariery, trwa w tej chwili wybór wykonawców na budowę bariery na granicy z Federacją Rosyjską, kolejnym etapem będzie budowa technicznego zabezpieczenia granicy z Białorusią na wodach granicznych, czyli na rzece Bug i Świsłocz. Docelowo systemem perymetrycznym planujemy zabezpieczyć całą granicę zewnętrzną Unii Europejskiej, oczywiście tam, gdzie ta budowa będzie możliwa - powiedziała zastępca komendanta głównego SG gen. Wioletta Gorzkowska.

Sonda
Czy zapora na granicy z Białorusią spełnia swoje zadanie?
Zapora na granicy z Białorusią gotowa. To największa inwestycja w historii Straży Granicznej