Chętni do służby w Białymstoku mogą składać dokumenty w Komendzie Miejskiej Policji w Białymstoku na ul. Bema 4 (w godz. 7.30 – 15.30). Telefon: 85 670 23 87. Jakie dokumenty trzeba złożyć? Wyjaśniamy.
- Należy złożyć podanie o przyjęcie do służby w Policji adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku ze wskazaniem jednostki preferowanej przez kandydata
- wypełniony kwestionariusz osobowy / tylko część A i B/
dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie - oryginały dokumentów do wglądu), - kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie
- książeczkę wojskową, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową
- kserokopie innych niż wymienione dokumentów, jeżeli obowiązek ich złożenia wynika z odrębnych przepisów
Nie każdy może zostać policjantem. Służbę w policji może pełnić:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii, który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- korzystający z pełni praw publicznych
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych
- Ponadto mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej, tj. odbyli zasadniczą służbę wojskową lub zostali przeniesieni do rezerwy.
Terminy przyjęć do służby w policji na 2020 rok dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku:
- 27 lutego
- 21 kwietnia
- 13 lipca
- 16 września
- 5 listopada
- 30 grudnia
Komendant Główny Policji może dokonywać modyfikacji wskazanych wyżej terminów i limitów przyjęć do służby w policji.