Niewiele brakowało, by przetarg na budowę lotniska nie został rozstrzygnięty. Miasto miało wygospodarowane na ten cel 31 mln złotych, jednak oferty złożone w przetargu opiewały średnio na kilkanaście milionów złotych więcej. Sejmik województwa podlaskiego dwukrotnie wsparł Białystok kwota 8 mln złotych. Dodatkowe 16 mln złotych w budżecie Miasta i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej pozwoliły doprowadzić przetarg do końca.
>>>Straż miejska i policja sprawdzą pustostany. Chcą ochronić bezdomnych przed zimnem
– Cieszę się z tej decyzji, bo to oznacza, że nie ma już przeszkód, by rozpocząć jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w naszym mieście – powiedział prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Mam nadzieję, że dzięki temu Białystok pojawi się wreszcie na lotniczej mapie Europy. Budowa pasa startowego to początek i w przyszłości będziemy mogli rozwijać tę inwestycję zgodnie z potrzebami Białegostoku i całego regionu.
Polecany artykuł:
Projekt zrealizuje polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe Borsukiewicz s.j. (lider konsorcjum), PPU Drabent Maria Drabent i Jacek Drabent s.j., Projekt Plus sp. z o.o. oraz UAB Siauliu Plentas sp. z o.o. Złożona przez nie oferta opiewała na 44 mln zł. Wkrótce nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą. Prace nad pasem startowym powinny zakończyć się we wrześniu 2018 roku.
>>>Policyjny pościg w Białymstoku. Pijany kierowca uszkodził dwa radiowozy
Na Krywlanach powstanie droga startowa o wymiarach 1350 m na 30 m (o nawierzchni utwardzonej z asfaltobetonu) i droga startowa o wymiarach 840 m na 160 m (o nawierzchni trawiastej). Wybudowane zostaną też: płyta do zawracania samolotów, drogi kołowania, płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem. Na początku Krywlany będą obsługiwać samoloty pasażerskie zabierające na pokład do 50 pasażerów.