Via Baltica: GDDKiA  rozstrzygnęło dwa ostatnie przetargi na podlaskie odcinki S61

i

Autor: GDDKiA Via Baltica: GDDKiA rozstrzygnęło dwa ostatnie przetargi na podlaskie odcinki S61

Via Baltica: GDDKiA rozstrzygnęło dwa ostatnie przetargi na podlaskie odcinki S61

2019-11-24 13:24

Oferty firm Polaqua i Budimex zostały wybrane jako najkorzystniejsze w powtórnych przetargach na zaprojektowanie i wybudowanie dwóch odcinków S61 w woj. podlaskim. Via Baltica ma być gotowa w 2022 roku.

Na odcinku Podborze - Śniadowo, POLAQUA (po podpisaniu umowy) będzie musiała przygotować dokumentację, złożyć wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i uzyskać decyzję, a potem wybudować dwujezdniową drogę ekspresową o długości 19,463 km z nawierzchnią z betonu cementowego i przebudować 3 km S8 (nawierzchnia asfaltowa). Zadanie to firma wyceniła na 749 mln zł.

Czytaj także: Białystok: Ciężki transport na obwodnicy. Zabawka na naczepie. "A gdzie pilot i eskorta policji?" [FOTO]

Z kolei odcinek Suwałki - Budzisko ma już Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, więc Budimex - po podpisaniu umowy - ma zbudować 24,1 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni z betonu cementowego do granicy z Litwą. Wykonawca chce za to 1 mld 37 mln zł.

Via Baltica w woj. podlaskim

i

Autor: GDDKiA Białystok Via Baltica w woj. podlaskim

Przypomnijmy, że umowy z poprzednimi wykonawcami wyżej wymienionych odcinków zostały rozwiązane w maju i czerwcu tego roku. Z kolei na fragmencie Suwałki - Budzisko według GDDKiA, brak było właściwej mobilizacji wykonawcy w zakresie przygotowania do prowadzenia robót budowlanych - m.in. nie zostały zgłoszone listy podwykonawców na usługi i roboty.

Czytaj także: Podlaskie: Jaka będzie zima 2019/2020? Zobacz prognozę pogody IMGW

Oba opisywane odcinki będą  fragmentem międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z Europą Zachodnią. Właśnie powstająca droga ekspresowa S61 stanowi jego zasadniczą część, przebiegającą przez województwa: mazowieckie, podlaskie i warmińsko - mazurskie.

Budowa Via Baltiki podzielona jest na 11 odcinków realizacyjnych (licząc z drugą nitką obwodnicy Szczuczyna), z których:

  • Pięć jest w budowie : Śniadowo-Łomża Południe, węzeł Kolno - Stawiski, Stawiski - Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy Szczuczyna oraz odcinek Wysokie - Raczki
  • Na dwa Podborze - Śniadowo i Suwałki - Budzisko, właśnie wybrano najkorzystniejsze oferty
  • Cztery odcinki są w trakcie uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej: Łomża Południe - Łomża Zachód, Łomża Zachód - węzeł Kolno (podlaskie) oraz Szczuczyn - Ełk Południe i Ełk Południe - Wysokie (warmińsko-mazurskie)