W poniedziałek (21 marca) rozpoczną się prace przy demontażu kładki nad torami między budynkami dworców PKP i PKS. Rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe. Dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 będzie zapewnione z obu stron stacji przez drugą kładkę (w pobliżu ul. św. Rocha). Od strony budynku dworca kolejowego można też wejść na perony przejściem w poziomie szyn. Kładki nad torami przejdą więc do historii. Mieszkańcy miasta mają z nimi mnóstwo wspomnień i niekoniecznie pozytywnych skojarzeń. Na fanpage'u "Kronika Białostocka" pojawiło się sporo komentarzy: "fajnie się bujała", "relikt przeszłości, który straszył dzieci, ale był bardzo funkcjonalny", "zawsze myślałem że wpadnę w te dziury", "najgorszy koszmar mojego dzieciństwa".
Projekt modernizacji stacji w Białymstoku zakłada budowę tunelu od budynku dworca na perony i drugą stronę torów. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp umożliwią windy i schody ruchome. W tunelu znajdzie się również oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących. Na odcinku Czyżew - Białystok zaplanowano łącznie budowę 14 bezpiecznych przejść pod torami. Zaawansowane są budowy w Czyżewie, Szepietowie oraz w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku.