- Państwowy system CEPiK uległ ogólnopolskiej awarii. W związku z tym obsługa mieszkańców w urzędzie przy ul. J. K. Branickiego 3/5 jest utrudniona - poinformował Urząd Miejski w Białymstoku.
Jak informuje Agnieszka Błachowska z Departamentu Komunikacji Społecznej, z powodu awarii nie ma możliwości wprowadzania danych do komputerów. Dlatego też urzędnicy realizują zadania, które tego nie wymagają.
Czytaj też: Białystok. Anna Maria Dobrowolska-Cylwik została pełnomocnikiem do spraw równego traktowania
Awaria jest niezależna od Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Problem dotyczy wszystkich urzędów w kraju.
Utrzymaniem i modernizacją CEPiK-u zajmuje się Centralny Ośrodek Informatyki.
- Problem z systemem ma charakter techniczny. Awaria jest ogólnokrajowa. Obecnie trwają intensywne prace. Utrudnienia czekają w starostwach i gminach - wydziałach komunikacji, USC, dowodach osobistych, meldunkach - przekazał portalowi Kościerzyna Nasze Miasto, Igor Ryciak, rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki.