Przychody zostały podzielone między kluby na podstawie modelu podziału obowiązującego od czterech lat. Największe kwoty trafiły do Legii Warszawa, Piasta Gliwice i Lechii Gdańsk.
Czytaj także: Reaktywacja rezerw Jagiellonii Białystok
- Pieniądze wypłacane klubom pochodzą przede wszystkim z praw mediowych, a także są wypracowane dzięki kontraktom sponsorskim i innym działaniom marketingowym Ekstraklasy. W tym sezonie kluby otrzymały od nas łącznie o 4,5 mln zł więcej niż przed rokiem. To oznacza, że liga jest produktem, którego wycena rynkowa rośnie. Nie dzieje się to jednak samoistnie. Inwestujemy w jakość transmisji i technologie, rozwijamy nowoczesne sposoby dotarcia do fanów, wspieramy klubowe akademie. Finansujemy także specjalistyczny sprzęt służący ekstraklasowym drużynom. W bieżącym sezonie kluby użytkują, w ramach barteru, maty chroniące murawę przed złą pogodą, które kosztowały około 1,5 mln zł. Wszystko po to, aby stwarzać jak najlepsze warunki dla wzrostu jakości rozgrywek – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy S.A.
Jagiellonia Białystok za sezon 2018/2019 otrzymała ponad 10 milionów złotych. Mniej od Jagi "zarobiła" m.in. Wisła Kraków i Śląsk Wrocław. Jagiellonia ukończyła rozgrywki na 5. miejscu w tabeli ekstraklasy.
Rok wcześniej Jagiellonia otrzymała od Ekstraklasy ponad 14 milionów złotych.
Polecamy także:
Jak wygląda Twój znak zodiaku? Zobacz rzeźby w ogrodach Pałacu Branickich [ZDJĘCIA]
II Rajd JakTajmera. Fenomenalne samochody i super atmosfera [ZDJĘCIA, AUDIO]
Lotnisko czy darmowe bilety BKM? Nasi internauci nie mieli wątpliwości [WYNIKI SONDY]