Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykonawca pracuje zgodnie z harmonogramem. Na żelbetowe podpory przy pomocy specjalistycznego dźwigu nasunięto stalową konstrukcje obiektu. Nad ziemią są trzy przęsła wiaduktu. Najdłuższe środkowe ma rozpiętość 58 metrów, boczne po 42 m. Obiekt będzie miał 142 metry długości oraz ponad 16 metrów szerokości. Już do budowy obiektu zużyto 420 ton stali zbrojeniowej i ponad 300 „gruszek” betonu.
- Inwestycja wymagała korekty przebiegu linii kablowych energetycznych i kablowych teletechnicznych - informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowano sieć trakcyjną pod wiaduktem i dodatkowo zainstalowane będą osłony przeciwporażeniowe. Wykonane zostanie także wygrodzenie i chodnik wzdłuż linii kolejowej, zapewniający dojście do windy. Prace na budowie rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku.
Czytaj: Podlaskie. Kolejna tragedia na torach. Pociąg potrącił dwie osoby. Jedna zginęła na miejscu
Zakończenie inwestycji, łącznie z przebudowanym układem drogowym, jest planowane w listopadzie przyszłego roku.