Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 r. Projekt realizowany jest z udziałem środków unijnych CEF „Łącząc Europę” za 569 mln zł
Most kolejowy na Bugu to najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Wybudowano go wykorzystując specjalną konstrukcję tzw. łuk Langera. Dzięki temu jest lżejszy lecz bardziej wytrzymały od poprzednika.
Dzięki budowie dwóch mostów na Bugu, linia kolejowa będzie dwutorowa na całej trasie łączącej Warszawę z Białymstokiem. Dotychczas przeprawa stanowiła tzw. wąskie gardło, gdyż linia „zwężała się” do jednego toru.
Odcinek Sadowne–Czyżew to kolejny modernizowany fragment Rail Baltica – linii łączącej Mazowsze i Podlasie oraz w ruchu międzynarodowym przygotowywanej do połączenia krajów nadbałtyckich ze środkową Europą.
- Podróżni korzystają już z efektów robót - twierdzi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne i komfortowo wyposażone perony między innymi na stacjach Małkinia i Sadowne. Pociągi jadą nowym torem, m.in. po nowych mostach na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince.
Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. Na początku przyszłego roku pociągi pojadą już nową dwutorową linią na całym odcinku Sadowne–Czyżew. Po zakończeniu modernizacji linii podróże z Warszawy do Białegostoku będą się odbywały w czasie poniżej 2 godziny.
Bimbru na Podlasiu nie będzie! Uzbrojeni funkcjonariusze KAS zlikwidowali gigantyczną leśną bimbrownię. Zobacz WIDEO: