Prace przy budowie Rail Baltica idą pełną parą. W Białymstoku nowe perony, rusza budowa mostu nad Narwią

i

Autor: jch Prace przy budowie Rail Baltica idą pełną parą. W Białymstoku nowe perony, rusza budowa mostu nad Narwią

Prace przy budowie Rail Baltica idą pełną parą. W Białymstoku nowe perony, rusza budowa mostu nad Narwią

2021-04-09 8:00

Rail Baltica. 12 kwietnia rusza kolejny etap prac na podlaskim odcinku tej ważnej inwestycji. Rozpocznie się budowa nowych peronów na stacji Białystok, nastąpi zwiększenie dostępności przystanków między Łapami a stolicą Podlasia, zacznie się również budowa mostu nad Narwią. - Ruch pociągów na linii Białystok-Warszawa będzie utrzymany - informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. - Jednak prace na jednym z dwóch torów na odcinku z Łap do Białegostoku wymagają zmiany w rozkładzie jazdy.

Przebudowa linii Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok wchodzi w kolejną fazę. Od 12 kwietnia rozpoczną się roboty, które obejmą  jeden z dwóch torów pomiędzy Łapami i Białymstokiem. Przebudowywane będą przystanki w Uhowie, Bojarach, Niewodnicy i Klepaczach. W Baciutach w miejsce przystanku powstanie stacja. Wybudowane zostaną skrzyżowania bezkolizyjne zwiększające bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Jednym z największych wyzwań będzie budowa nowego, prawie 200-metrowego mostu nad Narwią w Uhowie. Nowa przeprawa ma na lata zapewnić sprawne podróże i przewóz towarów na międzynarodowej linii. Rozpoczęcie prac, m.in. demontaż torów, poprzedzi przygotowanie bezpiecznych i oznakowanych przejść.

Tunel grozy w Białymstoku. "Trauma z dzieciństwa". Stare graffiti i butelki po wódce

Z kolei na stacji Białystok (obok dworca PKP) wykonawca w kwietniu rozszerzy zakres robót. Dotychczas poza peronami zdemontowano około 30 km starych torów i sieci trakcyjnej. Budowane jest lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym, które zapewni bezpieczne i sprawne kursy pociągów. W kwietniu prace będą widoczne przy peronach nr 1 i 2 oraz sąsiadujących torach. Wykonawca rozpocznie roboty przy kładce prowadzącej od ul. św. Rocha. Przygotowywany będzie teren pod budowę tuneli pod torami. Czytaj też: Przystanek PKP Zielone Wzgórza. Zmiany będą ogromne. Wiemy, kiedy rozpocznie się budowa [ZDJĘCIA, WIDEO]

- Na stacji zapewniony będzie dogodny i bezpieczny dostęp do pociągów - informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Czynna pozostaje kładka nad torami przy dworcu PKS. Dla podróżnych, po zakończeniu prac na stacji w Białystok, zwiększy się komfort obsługi. Będą 4 nowe zadaszone perony z wyświetlaczami i nagłośnieniem. Z budynku dworca na perony będzie prowadziło przejście wyposażone w pochylnie.

Zobacz zdjęcia: Białystok. Schody strachu przy dworcu PKP. Komentarze Internautów

- Ruch pociągów na linii Białystok-Warszawa będzie utrzymany - informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. - Jednak prace na jednym z dwóch torów na odcinku z Łap do Białegostoku wymagają zmiany w rozkładzie jazdy.

Na odcinku Białystok-Szepietowo zastępcza komunikacja autobusowa jest przewidziana za większość pociągów regionalnych POLREGIO. Komunikacja zastępcza obejmie też jeden pociąg INTERCITY na odcinku Białystok – Warszawa. Przed podróżą warto sprawdzić połączenia na https://portalpasazera.pl oraz stronach przewoźników.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię Rail Baltica z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok. Inwestycja obejmuje 6 stacji i 12 przystanków. Efektem prac będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Zwiększy się dostęp do kolei. Po zakończeniu wszystkich prac, podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do Warszawy zajmie ok. 90 minut. Inwestycja jest ważna również dla przewozów towarowych. Modernizacja zwiększa rolę kolei w przewozach regionalnych, dalekobieżnych oraz na międzynarodowej trasie Rail Baltica, która łączy Europę.

Czytaj też: "Rolnicy. Podlasie". Gienek z synami zrobi wjazd do lasu. Pomoże im Jastrząb. Zapowiedź 5. odcinka [ZDJĘCIA]