- Przystanek ułatwi codzienne podróże mieszkańców pobliskich osiedli, da też możliwość wygodnej przesiadki na transport miejski osobom dojeżdżającym do Białegostoku - przekazał nam Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zaplanowany układ 4 peronów umożliwi podróże w kierunku Warszawy (2 perony) oraz Ełku i Bielska Podlaskiego (po 1 peronie). Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, informację pasażerską i zostaną przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania.
Na perony będzie można wygodnie dotrzeć dzięki budowie nowego przejścia pod torami. Powstanie ono w miejscu doczasowego tunelu. Przejście zapewni komunikację pomiędzy ulicami Zielonogórską i Starosielce (osiedla Zielone Wzgórza - Bażantarnia/Nowe Miasto) oraz dostęp do pętli autobusowej. Będzie szersze, dobrze oświetlone, wyposażone w schody i rampy dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się, a wyjścia na perony będą zadaszone. Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformował nas, że rozpoczęcie prac planowane jest w 2021 roku.
Czytaj też: Andrzej spróbuje dosiąść rumaka. Jurek zawiezie 3 ogiery na wystawę w Szepietowie. "Rolnicy. Podlasie". Zobacz, co się stanie w 1. odcinku 3. sezonu
Jeśli chodzi o inwestycje kolejowe, to w mieście trwa też modernizacja stacji Białystok. Wokół dworca głównego powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych. Przygotowywany jest teren pod budowę Lokalnego Centrum Sterowania, który usprawni ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa. Z kolei pomiędzy stacją Białystok Starosielce i przystankiem Białystok Nowe Miasto powstaje nowa łącznica kolejowa. Dodatkowy kilometrowy odcinek toru usprawni ruch pociągów w Białymstoku.
Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ma przede wszystkim zapewnić szybsze i wygodniejsze podróże do Warszawy. Podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do stolicy ma zająć około 1,5 godziny.