Nie milkną echa patopromocji, którą zaserwował mieszkańcom woj. podlaskiego youtuber Lord Kruszwil. Za trwający ponad 20 minut filmik, w których pada wiele przekleństw i wulgarnych "żartów", zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Czytaj także: Lord Kruszwil na Podlasiu. "To jest tak zwany trzeci świat". SKANDAL! Zapłacił za to Urząd Marszałkowski [WIDEO]
- Kruszwil mam nadzieję, że będziesz tak mocny, jak w gębie! Jak przegrasz, ja pokaże Ci Podlasie bez rzucania mięsem i szukania meneli - napisał na Facebooku 46-letni Adam Kraśko, popularny rolnik z okolic Hajnówki. Kraśko był uczestnikiem programu "Rolnik szuka żony" oraz skakał do wody w "Celebrity Splash". Jest też bohaterem teledysków disco polo. Rolnik wstawił też grafię, na której możemy przeczytać: - Nędzny Lordzie Kruszwil, za obrażanie mojego Podlasia wyzywam Cię na pojedynek MMA!
Rolnikowi chodzi być może o udział w Fame MMA, w którym organizatorzy pokazują walki MMA z udziałem internetowych gwiazd. Wyzwanie można traktować z przymrużeniem oka, podlaski rolnik chciał w ten sposób pokazać, że nie zgadza się z tym, co pokazał na swoim filmiku Lord Kruszwil.
Czytaj także: MOCNY wpis blogerki z Białegostoku. Wieszaki? "Marzycie o takiej sylwetce" [ZDJĘCIA]
Lord Kruszwil to jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów. Jego kanał na YouTube subskrybuje ponad milion widzów. Youtuber w zeszłym roku odwiedził z kamerą województwo podlaskie, w ramach promocji tego regionu. Pokazał kampus Uniwersytetu w Białymstoku oraz zwiedzał turystyczną wizytówkę Białegostoku, czyli Pałac Branickich.
- Miało być Hollywood do cholery, mieli być bezdomni, menele, kamerzyści, a co jest? Pałac do cholery. Jak ja chce pałac to idę do siebie na chatę, a jak ja chcę slumsy to chciałem tutaj przyjechać i mieć te slamsy.
Urząd Marszałkowski wydał w tej sprawie specjalny komunikat, który winą za film obarcza byłego już wicedyrektora Michała Podbielskiego odpowiedzialnego za promocję.
- Nawiązana w maju ubiegłego roku pilotażowa współpraca z jednym z popularnych youtuberów nie przyniosła oczekiwanych efektów promocyjnych, dlatego projekt ten nie będzie kontynuowany. Pragnę podkreślić, że urząd nie zleca bezpośrednio youtuberom jakichkolwiek materiałów, jedynie za pośrednictwem firmy reklamowej zleca usługi reklamowe w postaci lokowania województwa podlaskiego na kanałach prowadzonych przez youtuberów. Tak też się stało w przypadku współpracy z firmą Polsat Media. Efekty tej współpracy akceptował bezpośrednio pan Podbielski.
Z kolei Podbielski odpowiada, że filmik miał skonfrontować z rzeczywistością wizerunek Podlasia znany z memów:
- Po pierwsze, wszelkie działania, które podejmowałem podczas realizacji współpracy z Lordem Kruszwilem, począwszy od opracowania koncepcji, prze akceptację scenariusza, po podpisanie i rozliczenie umowy, były prowadzone na polecenie, za wiedzą i zgodą Zarządu Województwa Podlaskiego. [...] Po drugie, założeniem filmu było skonfrontowanie z rzeczywistością negatywnego wizerunku województwa, utrwalonego w internetowych memach, popularnych szczególnie wśród młodzieży. W tym celu zaangażowano jednego z najchętniej oglądanych przez tę grupę docelową youtuberów. W filmie miał udowodnić, że mamy o Podlasiu nie mają pokrycia w rzeczywistości.