To drugi taki wniosek dla S19 na Podlasiu - we wrześniu ubiegłego roku złożony został wniosek na odcinek od węzła Białystok Zachód (dawniej Choroszcz), właśnie do Plosek.
Czytaj także: Tymczasowy dworzec PKP już otwarty. W środku znajduje się poczekalnia i kasy
Oba fragmenty S19, na które złożone zostały wnioski o wydanie decyzji środowiskowych, stanowią istotny, przeszło 100-kilometrowy fragment przyszłego szlaku Via Carpatia, łączącego kraje bałtyckie z południem Europy, jak i samej drogi ekspresowej S19 Białystok – Lublin.
- Do RDOŚ złożone zostały kompletne analizy wszystkich opracowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej wraz ze wskazaniem wariantu najkorzystniejszego środowiskowo, a tym jest wariant III, który jednocześnie został przewidziany przez GDDKiA jako wariant realizacyjny - informuje oficer prasowy policji.
Obejmuje on budowę odcinka drogi ekspresowej S19 o długości ok. 68,76 km, od miejscowości Ploski nad Narwią, do miejscowości Chlebczyn w woj. mazowieckim na południe od Bugu. Wariant obejmuje także budowę obwodnicy Bielska Podlaskiego, w ciągu odcinka drogi krajowej nr 66 o długości ok. 5,9 km.
Czytaj także: Strażacy jechali na akcję. Wóz wypadł z drogi. Strażak złamał rękę [ZDJĘCIA]
Decyzja środowiskowa jest pierwszym z istotnych kroków do realizacji całej inwestycji. To ona wyznaczy korytarz, w którym „eska” ma się zmieścić. Procedura wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych przewiduje także udział społeczeństwa i możliwość zgłoszenia uwag, wniosków, postulatów.