Prace przy modernizacji stacji Białystok idą pełną parą. Przed dojazdem do peronów od strony Czyżewa wykonawca przygotowuje miejsce na nowe tory. Przy pomocy specjalnego sprzętu zdemontowanych zostało już blisko 10 km torów. Pociąg sieciowy rozebrał 10 km sieci trakcyjnej. Przygotowywany jest teren pod budowę Lokalnego Centrum Sterowania, który usprawni ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa.
Z kolei pomiędzy stacją Białystok Starosielce i przystankiem Białystok Nowe Miasto powstaje nowa łącznica kolejowa. Dodatkowy kilometrowy odcinek toru usprawni ruch pociągów w Białymstoku. Możliwy będzie bezpośredni przejazd z linii do Ełku (nr 38) na linię w kierunku do Czeremchy (nr 32). Dzięki temu pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku na stacji Białystok.
Czytaj też: Policja ogłasza nabór do służby [test psychologiczny Multiselect ONLINE]
Duże zmiany czekają wokół głównego dworca PKP (czytaj: Nieprawdopodobnie piękny dworzec PKP w Białymstoku. Musicie to zobaczyć [ZDJĘCIA, WIDEO]). Powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system dynamicznej informacji pasażerskiej. Jeden z peronów powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego, co umożliwi łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie.
Warto przypomnieć, że w Białymstoku będzie nowy przystanek w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza, co ułatwi dojazd pociągiem do centrum.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew-Białystok. Zmodernizowanych zostanie łącznie 6 stacji i 12 przystanków. Po zakończeniu wszystkich prac na linii z Białegostoku do Warszawy, podróż najszybszym pociągiem potrwa ok. 1,5 godziny.