Budowa Trasy Niepodległości ruszyła w marcu 2017 roku. Na początku realizacji tej ogromnej inwestycji mieszkańcy osiedli, przez które przebiega obwodnica, musieli liczyć się z utrudnieniami. Wiele ulic zostało wyłączonych z ruchu, wyznaczono objazdy. W tym momencie Trasa Niepodległości wygląda na prawie ukończoną, a mieszkańcy czekają na moment, aż inwestycja zostanie oficjalnie otwarta. Na niektórych odcinkach (al. Niepodległości) nadal trwają prace przy ścieżkach rowerowych, a w innych miejscach robotnicy montują oświetlenie drogowego i malują pasy. Sporo też jest pracy przy skrzyżowaniu z Al. Jana Pawła II.
Naszą wirtualną podróż po Trasie Niepodległości zaczynamy od ul. Wiadukt (Nowe Miasto), a kończymy (prawie) na al. Jana Pawła II:
ZOBACZ ZDJĘCIA TRASY NIEPODLEGŁOŚCI
Prace na budowie mają zakończyć się do końca lipca, a cała obwodnica ma być otwarta w sierpniu 2019 roku.
Zachodnia wewnętrzna obwodnica miasta przechodzi przez cztery duże osiedla: Nowe Miasto, Zielone Wzgórza, Starosielce i Leśną Dolinę.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Wartość całej inwestycji to 351,5 mln zł, z czego 267,5 mln zł stanowi dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Trasa Niepodległości to:
- wygodny przejazd między odległymi osiedlami bez konieczności wjazdu do centrum miasta
- nowa przeprawa przez tory kolejowe, która odciąży tunel im. gen. A.E. Fieldorfa „Nila”
- szybki i komfortowy objazd centrum Białegostoku od zachodu
- dojazd do terenów przemysłowych miasta
- tunel pod torami i 11 dwupoziomowych skrzyżowań
- dublery, drogi rowerowe, chodniki, zieleńce, ekrany akustyczne
Polecamy także:
Sierż. Izabela Kłosowska z Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku została Mistrzynią Polski
Czechosłowacka milicja na ulicach Białegostoku. Wiemy, co to za auto! [ZDJĘCIA]