Pośród centralnych instytucji publicznych zajmujących się bieżącą obsługą spraw milionów klientów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych cieszy się najwyższą oceną Polaków. Takie dane przekazało Centrum Badania Opinii Społecznej, a dotyczyły one „Oceny działalności instytucji publicznej”. Pozytywnie o ZUS wypowiedziało się 47 proc. respondentów.
Co ciekawe opinia Polaków o ZUS jest też lepsza niż o Narodowym Banku Polskim czy Najwyższej Izbie Kontroli. Taka ocena to najlepszy wynik w historii badań CBOS, czyli od 2009 roku. Dotychczas najwyższą oceną Zakład cieszył się w badaniu z września 2017 r. ale było to o 2 punkty procentowe mniej niż w najnowszym badaniu.
Czytaj także: Emerytka z Białegostoku dostaje co miesiąc 31 groszy. Pracowała ponad miesiąc na umowę zlecenie
Grupą, która najlepiej ocenia Zakład Ubezpieczeń Społecznych są osoby w wieku od 55 lat w górę, czyli w dużej mierze emeryci. Na wysokie noty u świadczeniobiorców niewątpliwie przeważający wpływ ma ich stały kontakt z Zakładem i profesjonalną obsługą świadczoną przez pracowników ZUS. Na pewno jednak na wzrost ocen przełożyła się wprowadzona w Zakładzie usługa specjalnego doradcy emerytalnego.
- Badanie CBOS jest kolejnym, które wskazuje na coraz lepsze zdanie Polaków o Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych - informuje Katarzyna Krupicka z białostockiego oddziału ZUS. - Analiza przeprowadzona pod koniec 2018 roku przez firmę badawczą PBS wskazuje, że aż 72 proc. naszych rodaków jest zadowolonych z usług świadczonych przez ZUS. Najlepszą ocenę w tym badaniu Zakład miał wśród przedsiębiorców, z których aż 76 proc. pozytywnie oceniła obsługę klienta.
Czytaj także: